Rebedor, cova del

Rebedor cova delWEBTOPB

MÍTICA CAVITAT DELS ESPELEOPRINGUERS

INTRODUCCIÓ

La cova del Rebedor fou descoberta pel Quicu Tàpias el 6 de juliol de 2013 mentre explorava el sector de la cova de la Font del Forat, localitzant també la Balma Penjada d'Estenalles. La cavitat es mirà de programar en algunes de les sortides de l'Espeleopringuer, però fos per la seva situació aïllada o per altres circumstàncies, va anar quedant relegada en el temps. Aquests aplaçaments succesius li van acabar atorgant una pàtina mística dins el grup, que li presagiava uns recorreguts d'abast infinit. Van passar tants anys que fins i tot el dia assenyalat el propi descobridor no recordava on quedava la cova, motiu pel qual el grup acabà localitzant pel camí altres cavitats desconegudes.

SITUACIÓ

Tant si ens hi arribem venint del Serrat de la Coca com del camí dels Cortins (Coll d'Estenalles), el punt de trobada és la cavitat de la Font del Forat. De la cara ponentina de les Roques de la Coca s'ha de seguir un subtil corriol que travessa alzinars i rocaters seguint fites de pedres, sempre de baixada. Però no caldrà baixar fins a peu de cinglera, on hi ha la cova de la Font del Forat. Quan el corriol descendent troba la llera del torrent de la font del Forat, en baixarem un graó i creuarem tot seguir el tàlveg passant a l'altre costat, pujant en diagonal fins a trobar l'entrada de la cova a uns 15 metres del mencionat tàlveg.

DESCRIPCIÓ

Actualment és una petita cavitat d'una sola galeria de direcció N20 que per causa de l'estretor i de les formacions no resulta practicable en bona part del seu recorregut: el 13-9-2020 l'Espeleopringuer emprà un cop més la càmera Espeleoscòpica MKII per mirar d'escatir-ne la possible continuïtat al fons, en un aparent tombant cap a la dreta. Els resultats no van ser concloents tot i que les dimensions lluny d'ampliar-se més aviat semblen reduir-se. No es pot descartar però, que rere el canvi de direcció s'obri la cavitat més gran de Sant Llorenç: de més estretes n'hem vist i la sorpresa ha vingut després. La cova pren el nom de la seva part més practicable, el balmat de l'entrada, amb lloses caigudes.

CROQUIS

Rebedor cova CROQUIS Small

CODI CAVITAT

Conca de Nespres  07 / 068 (provisional)

ENLLAÇOS

La cova del Rebedor

BIBLIOGRAFIA

GRAU, Edmond, VANCELLS, Frederic. 70 FONTS DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I L'OBAC. El Cau Ple de Lletres, Terrassa Editorial. Octubre 1997, pàg. 26

{play}images/stories/mp3/giacchino.mp3{/play}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.