Alzina del Sal·lari, cova

alzina del sal.lari top small

UN FORAT BATEJAT A CORRE CUITA

INTRODUCCIÓ

Cercant un avenc de la font de l'Hort vam ensopegar amb aquest forat que, potser massa aviat, fou batejat com a cova, una mica duts per l'optimisme. És un forat on us hi podreu estirar i poca cosa més, però en qualsevol cas no deixa de sorprendre que una cavitat tan propera al conegut aparcament, passés desaparcebuda.

SITUACIÓ

Cal sortir d'una antiga pista que neix pocs metres enllà del revolt de l'Alzina de Sal.lari en direcció a Talamanca, i que s'enfila a les roques dels Tres Jutges tot creuant el torrent que les separa de la cota 829. Abans de creuar-lo, deixarem el camí per enfilar-nos per la nostra dreta, anant a trobar una torrentera a la capçalera de la qual s'obre la menuda boca de la cova, a la base d'una alzina.

DESCRIPCIÓ

La boca triangular, de 40cm x 70cm, dona accés a una rampa de descens de 2m35cm de recorregut. El sostre a partir d'aquí s'abaixa dramàticament, passant a ser completament pla, a l'hora que la galeria tomba lleugerament a l'esquerra i torna a pujar. Aquesta galeria, impracticable a menys que es rebaixés el terra, amida més de 3 metres de llargària, i no sabem fins ara si té continuació.

CROQUIS

cova alzina sallari croquis large

CODI CAVITAT

Conca de Les Arenes, l'Obac 01 / 16

{audio autostart}giacchino.mp3{/audio}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.