7/007 Barraca dels Horts de can Sallent

B264 22 Small

Companya d'un roure de quatre besses

INTRODUCCIÓ

Tot i que pròxima a les runes del mas de La Codina, desconeixem si aquesta barraca tan ben conservada havia estat d'un parcer dels sis que l'any 1854 estaven censats a Can Sallent o bé dels 15 censats al mas de La Codina. La construcció, adosada al marge, s'aboca a un ressalt del torrent, ocupant un espai poc productiu per al cultiu de la vinya.

SITUACIÓ

Partint de la carretera Savall- Gallifa (BP-1241), més enllà del Km 4 i a la fi del terme llorençà , trobem una pista a la nostra dreta. La seguirem fins a trobar un trencall a la nostra esquerra que seguirem. Arribarem fins el punt on hi ha un indicador de senders, i arrenca un corriol on hi ha la barraca de planta quadrada no. 200. Nosaltres no prendrem aquest corriol i seguirem per la pista deixant enrere un segon trencall de pista a la nostra dreta i seguint un bon tram enllà. Concretament seguirem fins a trobar-nos prop del peu d'una torre elèctrica. Seguint metres més enllà trobarem un segon trencall de pista a la nostra esquerra que aquest cop sí que prendrem: és el camí de Sant Sebastià de Montmajor que passant per can Sallent davalla fent ziga-zagues per les capçaleres del torrent de l'Hort de Can Sallent. Poc després de deixar un darrer trencall de pista a la nostra dreta, la pista s'acosta i creua el torrent. Si parem atenció veurem que la llera es pot seguir un tros amunt: hi trobarem el que podria ser el registre de la font de la Codina. La nostra barraca dels Horts es troba encara més amunt de la possible font, al costat hidrogràfic esquerre. Al nord est de la barraca vam trobar una passera per damunt una canalització de pedra en sec, i per damunt de la barraca també es pot contemplar un magnífic exemplar de roure amb quatre besses.

DESCRIPCIÓ

Barraca circular adosada al marge llur característica més remarcable és la llinda que sobresurt, talment com si fos un ràfec per protegir l'entrada, lloc on el pagès solia encendre el foc per coure el menjar. De factura grollera, sembla que entre els blocs hi hagi una petita obertura pel menjar, tot i que també podria ser l'espai d'una pedra que hi falta. Seguint la feixa trobem una possible fresquera, o tal volta es tractés d'un muret de contenció pel balmat.

CARACTERÍSTIQUES

h- 0,20m
a- 0,14m
ll- 0,63m
Orientació porta - N180 (S)
Situació- Solei, propera al torrent i a la pista.
Llinda- simple
Tapadora - múltiple
Objectes- Possible cocó del menjar. Llinda sobresortint. Pedrís interior. Sutge.
GPS - si

BOSC - 67 quarteres
ERMS - 40 quarteres 1 quartà
ROQUES IMPRODUCTIBLES - 7 quarteres

+ Propietat i casa del Mas Barroé (16 quarteres 2 quartans)
                     + 60 ovicaprins, 2 bous, 1 mula i 1 ase
                     + 12 parcers (6 al Mas Barroé i 6 a can Sallent)

ARXIU DE LA CORONA D'ARAGÓ

ABANS DE L' ESTASSADA

B264 1 Small

{play}images/stories/mp3/marxapedra.mp3{/play}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.