Esquirol, cova 1.0

esquirol cova large

UNA COVA AMB UN GRAN FINESTRAL

INTRODUCCIÓ

Es tracta d'una cova força peculiar donat que, a la part superior de la galeria gran, s'obre una finestra de roca que ens ofereix una singular vista cap el Pujol de Matarrodona. Segons sembla fou descoberta per un tal Joan Sánchez i en Xavi Badiella (SIS-CET) n'havia fet un croquis l'any 1977.

SITUACIÓ

Partint de l'Alzina del Sal.lari, anirem al coll de Tres Creus, passant per la Porquerissa i la font de la Pola, i arribarem al coll de Tanca (aprox. 30/40 min). Baixarem pel corriol que porta a la font de les Estelles i a la balma del Racó Gran de Matarrodona. Quan el camí comença a planejar (5min des del coll) sortirem a un espai obert, sotjat per un xaragall, on a la nostra esquerra hi ha un rocater amb un bloc de conglomerat al bell mig. És el senyal per sortir del camí per la nostra dreta i anar a trobar la base de la cinglera, que resseguirem fins a trobar la boca de la cova de l'Esquirol. Val a dir que si des del mencionat rocater mirem cap a la cinglera de llevant, veurem la boca de la cova amb una alzina que surt de l'interior.

DESCRIPCIÓ

Som davant d'una entrada ampla i força alta, d'uns 7 metres amb llum al fons. L'entrada apareix dividida per un bloc esllavissat i que es considerada pels escaladors 'l'agulla de la cova'. Als cinc metres trobem un ressalt d'uns dos metres d'alçada que cal superar en ramonage. A l'alçada d'aquest ressalt i en direcció oposada, s'obre una altra galeria d'almenys 6 metres de recorregut. Seguint per la nostra galeria principal i superats dos ressalts més, arribarem a la finestra que s'obre a la nostra dreta i que com a mirador ens ofereix una magnírfica panoràmica sobre el pujol de Matarrodona. La cavitat continua amb els sostre més baix, fins al fons de la galeria, on el terra s'enfonsa més d'un metre de fondària.

CROQUIS

esquirol cova croquis large

CODI CAVITAT

Conca de Matarrodona 05 / 007

ENLLAÇOS

Ruta no. 9 El Cuiner, el Gendarme,  l'Àvia i el Sentinella

{audio autostart}giacchino.mp3{/audio}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.