Carboner, cova

carboner cova medium

A TOCAR DE LA PLAÇA CARBONERA

INTRODUCCIÓ

No sé perquè vaig anar tant decidit a trobar la cinglera en aquell punt. Estava seguint el camí que davalla a la font de la Guineu, i amb el presagi d'un cel ennuvolat havia decidit que, amb quatre coves al farcell, ja era hora de tornar al Marquet de la Roques, on hi tenia el vehicle. Tot va ser arribar a la primera carbonera i pensar què faria un carboner pressentint un temporal, i sense adonar-me ja estava seguint un nou corriol que surt de la mateixa plaça.

SITUACIÓ

Pujant pel camí de la font de la Guineu passarem per sota la balma del mateix nom. Poc després arribem a un pla de carbonera. Deixem el camí i travessem la carbonera per la nostra esquerra. En pocs metres i seguint un corriol perdut, trobarem una canaleta a la nostra dreta, amagada per boix, al capdamunt de la qual s'obre la cova del Carboner. Si seguíssim aquest corriolet, ens duria al Sot de la Vall, travessant rocaters penjats sota el Montcau. Nosaltres el deixarem tot just trobar-lo i, tal i com hem dit, sortint per la nostra dreta i ascendint uns quinze metres per entre boix fins a trobar la cova a la cinglera.

DESCRIPCIÓ

la boca de forma triangular ens va recordar la cova del Centenari a la Font de l'Hort, lloc on vam iniciar aquesta plaent tasca de prospecció espeleològica per Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac, l'any 1997. El terra ple de grans fragments de roca, ens obliga a progressar de genolls i arrossegar-nos tot seguit. Després de cinc metres la galeria tomba a l'esquerra, i és en aquest punt que vam trobar-nos acompanyats d'un minúscul rat penat penjant al lateral de la paret. En rebre l'impacte de la llum va tremolar una mica, tot flexionant un xic les potes que li feien de perxa. Vam passar a frec del mamífer per descobrir que un nou revolt a la dreta era el punt i final de la cova. En retirar-nos, al rat-penat ja li havia passat l'esgarrifança i s'estava quiet i embolicat amb les ales. Com que sabia que no en teníem per molta estona, es va dedicar de ple a la becaina diurna que tan bé portava.

CROQUIS

carboner croquis

CODI CAVITAT

Conca de Talamanca 08 / 011

ENLLAÇOS

{audio autostart}giacchino.mp3{/audio}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.