Cantelluda, balma

Cantelluda BalmaWEBTOP Grande

PARELLA AMB LA COVA DELS GOURS DEL LLOR

INTRODUCCIÓ

El Quicu Tàpias fou el descobridor d'aquesta curiosa balma, pels volts de l'any 2016. Pel que sembla, de lluny estant li va semblar veure una agulla d'escalada i en acostar-se va veure que l'agulla havia estat imaginària, però una balma ocupava el seu lloc. Tot i estar mig penjada, la balma és molt propera al concorregut camí de la canal del Llor, i té l'honor de ser una de les cavitats més properes a la font del Llor.

SITUACIÓ

Del Marquet de les Roques pujarem fins a la font del Llor i seguirem canal del Llor amunt. En arribar al nou trencall de la cova dels Gours del Llor, el prendrem tot just uns metres i sortirem del camí per la nostra dreta, enfilant-nos en diagonal cap a l'esquerra de la cinglera, mirant de trobar un fil de terra que creua i puja bona part de la paret. Quan serem dalt, flanquejarem cap a la nostra esquerra, travessant amb compte un xaragall mig penjat: la balma apareix a continuació.

DESCRIPCIÓ

Balma de 4 metres i mig de profunditat i d'orientació N333, excavada aprofitant un estrat de gresos vermells de més de 2m de potència, podent estar d'empeus a bona part de la cavitat. La balma mira als Emprius, l'agulleta de la Prenyada i a les dues Monges de la Muntada. La cavitat es troba inserida en el mateix nivell carbonàtic que la cova dels Gours del Llor.

CROQUIS

CantelludaBalma CROQUIS Pequea

CODI CAVITAT

Conca de la Vall d'Horta 09 / 050 (provisional)

{play}images/stories/mp3/giacchino.mp3{/play}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.