Canal de Mura, cova de la

Canal de Mura cova TOPO Large

EL CAPABLANCA SABIA COM ESMUNYIR-SE

INTRODUCCIÓ

Enmig de la gran canal de Mura, la cavitat fou descoberta per Quim Solbas el 21-4-2010. Un mes més tard i aprofitant una sèrie de sortides temàtiques sobre el bandoler Capablanca, un espeleopringuer visità també aquesta petita cova. Un cop a dins, ni rastre del bandoler.

SITUACIÓ

Embardissada. Si decidim arribar a la Canal de Mura per La Barata, prendrem el Camí Ral i ens arribarem al Collet Estret  i a la nostra dreta seguirem pel llom de la carena homònima. Deixem enrere i a la nostra dreta el Castellsapera. Abans d'arribar al Paller de Tot l'Any sortirà un primer trencall de corriol a la nostra esquerra que ens durà de baixada fins un collet sobre la Roca Salvatge mateix. Prendrem el trencall a l'esquerra que continua de baixada fins travessar la llera de la Canal de Mura i seguint pocs minuts encara de baixada, fins que haurem de sortir del camí a la nostra esquerra i pujar a trobar la paret del cingle. La cova està en un indret especialment embardissat, només intuïble per la llarga diàclasi que travessa el cingle. Un cop acabada la visita a la cavitat i, si ho preferim, podem tornar al Collet Estret per la Canal del Llop.

DESCRIPCIÓ

Galeria única N290 d'uns set metres i escaig de recorregut. La boca, allargassada i estreta, talla de dalt a baix el cingle. A la base del tall, un tros de conglomerat amenaça de guillotinar el coll (i alguna cosa més) de l'intrèpid visitant o com a mínim, l'obliga a ajupir-se. A banda de trobar alguns fragments de rocs a l'interior, poca cosa més hi ha remarcar d'aquesta solitària cavitat a les fondalades de la Roca Salvatge. No es pot descartar que el bandoler la deixés escurada de possibles elements de valor.

CROQUIS

Canal de Mura cova CROQUIS net Small

CODI CAVITAT

Conca de Rellinars 04/038 (provisional)

ENLLAÇOS

{play}images/stories/mp3/giacchino.mp3{/play}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.