Fontfreda, foradada

fontfreda  gola llop medium

AL COSTAT D'UN BOIX-GRÈVOL CRESCUDET

INTRODUCCIÓ

Localitzada l'Agost de 2004, gairebé davant per davant amb la Fontfreda, però a l'altre costat del torrent, hi ha aquesta foradada que cal travessar estirats. Un xic més amunt de la canal hi ha la Gola del Llop. Curiosament aquestes cavitats no estaven assenyalades pel grup GES-CMT, tot i trobar-se a mig camí entre les coves del Tronc Sec i la cova Inesperada. Davant mateix de la cavitat hi ha dos formosos exemplars de boix i boix-grèvol que aquí assoleixen la categoria d'arbres.

SITUACIÓ

Cal situar-se a la cinglera que hi ha en el punt del coll del Vent (La Mata) i seguir el carener que baixa en direcció nordoest cap el torrrent de  la Fonfreda. Prop de la punta d'aquesta cinglera hi ha el vetust roure amb les seves branques nues, al capdamunt d'una canaleta on un xic més avall hi ha el forat del Roure Sec, una petita cavitat que no arriba als tres metres metres de fondària. Situats a la cinglera del Roure, mirant cap a la fondalada de la Fontfreda, veurem en direcció sud l'entrada de la cova del Roure Sec. Tan sols cal marxar en aquesta direcció arran de cinglera fins a trobar en pocs metres un acanalament que marxa en direcció oposada. Trobarem dos forats a mig descens arran de paret fins arribar al peu del cingle. Caldrà recular uns 25 metres en direcció sud per trobar l'entrada de la cova del Roure Sec. Seguint la cinglera en direcció sud passarem pel costat de la balma del Roure Sec i ens apartarem lleugerament de les parets fins a trobar un rocater i després una petita canal on al capdamunt hi ha la cova del Tronc Sec. Seguirem en direcció sud, trobant un rocater que s'endinsa en un altre xaragall. En aquest punt no es pot continuar a la mateixa alçada. Hi ha un mirador força aeri des d'on es poden veure els plàtans que envolten la Fontfreda. Pujarem el xaragall, aquest cop seguint la canaleta que també ens convida a sortir del lloc. En aquesta canal podem admirar un bonic exemplar de boix grèvol, que pren les mides d'un arbre. A mitja alçada i a la nostra dreta aviat trobarem dues cavitats, primer la foradada de la Font Freda i pocs metres més amunt la Gola del Llop.

DESCRIPCIÓ

Un forat d'un metre d'alçada ens permet passar a l'altre costat en un recorregut de dos metres, abocant-nos a la cinglera i al torrent de la Fontfreda. A la nostra dreta encara podem baixar per un petit abalmament que ens mostra una segona foradada de menys recorregut que també podrem travessar de nou per tornar al punt de partida. Uns metres més al nord d'aquesta foradada hi ha la curiosa agulla de l'Àmfora, separada de la cinglera per un pas esfereïdorament vertical i mig amagat per les heures.

CROQUIS

ruta20coves20boixader20croquis201_020medium

CODI CAVITAT

Conca de Nespres 07 / 054 (provisional)

ENLLAÇOS

{audio autostart}rossinyol.mp3{/audio}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.