Font de la Guineu, cova

font de la guineu cova 640x480

ELS AMANTS DELS PASSOS ESTRETS ENCARA HI TENEN FEINA

INTRODUCCIÓ

Fou la primera cova en aparèixer en aquella exitosa sortida del 1999. Si trobeu que  l'itinerari no. 4 per arribar a la cova és massa 'espès', feu-vos la idea que el nostre primer accés a la cavitat fou pujant directes per la font de la Guineu amunt. Opció gens recomanable.

SITUACIÓ

Des de la cova del Rat-Penat, cal planejar en direcció sud, mirant de mantenir la cinglera que revoltarem com a referència. Trobarem en primera instància una punta de cinglera de pedra rogenca, passarem de llarg en un lloc enlairat on hi ha la foradada no. 1 de la font de la Guineu. Uns 50 metres més enllà, i ara sí arranats a la cinglera, trobarem la llarga diàclasi de la cova de la Guineu.

DESCRIPCIÓ

La cova és formada per un sol conducte que descriu un recorregut de més de vuit metres lleugerament sinuós i ascendent fins als sis primers metres, lloc on fineix el tap de sediments evacuats per la pròpia cavitat i que per poc no l’obstrueixen del tot. Efectivament des d’aquest punt, tot i que l’amplada es redueix a vint centímetres, es pot veure com la cavitat continua amb suau baixada i descriu un nou meandre a l’esquerra, de més amplada i més alçada. Cal fer notar que al peu de l’entrada, hi ha les restes d’un mur de pedra seca que en altres temps devia tancar l’accés a la cova, tal i com a l’any 1850 va manar de fer el capità General de Catalunya en totes les cavitats susceptibles de ser emprades pels malfactors que es refugiaven a la muntanya. Si anem a la punta nord, seguint l’estrat, podrem creuar el pont de roca de la foradada no. 1 que hem mencionat abans.

CROQUIS

cova de la font de la guineu medium

CODI CAVITAT

Conca de Talamanca / 08 / 007 (provisional)

ENLLAÇOS

{audio autostart}giacchino.mp3{/audio}

Els comentaris han estat suspesos temporalment.